No nii, nyt on sitte lähtö lähellä. Nimittäin huomisaamuna alkaa seikkailu. On alkanu jännittämäänki. Vaan onpahan ollu melkosta aikaa tää kaks viikkoo. Sellasta tunteiden vuoristorataa on kyl menty, että ihme, että lopulta pääsin ees matkaan. Töistä ku käin pois nii alko se ahistus ja en keksiny yhtään hyvää syytä lähtee. Mietin vaa, et miks just ny pitää lähtee ku kaikki on täällä suomessakin tosi hyvin. Sit ku tosiaan oli tätä lomaa vajaa pari viikkoo nii siinähän sitte keksi vaikka mitä syitä jäähä tänne. Kauheinta oli sanoo heipat perheelle ja kavereille. Tuli nii tyhjä olo. Ja monet itkut itkettiin. Oon pohtinu, et jos ois päättäny, et oon tasan vuoden ja piste, nii ehkä se ei ois ollu nii vaikeeta, vaan ny ku en oikei tiiä kui kauan tuun olemaan nii tuntuu ehkä jopa vähän pelottavalta. Ja erittäin haikeelta. Myös töistä lähteminen oli ihan jäätävän vaikeeta. Nään edelleen työunia. Just ku alko ees vähän ymmärtää tehohoidosta ja oppi tunteen ihmisiä sieltä nii sit lähen.Läksiäisiähän vietettiin koko pari viikkoo ja on kyllä sellanen olo, ettei kroppakaan kestäis tollasta usein. Tais mennä siivu matkabudjetista tampereen juottoloihin, vaa onhan tässä ny säästettykin. Budjetista puheen ollen, nii ny varmistu lopullinen budjetti ja sehän ylittää kymppitonnin. En tajunnukaan, et puolessa vuojessa voi säästää sellasen summan. Vaan ny on sellanen turva, ettei tarvi heti ekana ettiä töitä. Mutta niinhän siä on kallista, että kymppitonniki menee varmaan melko nopeesti.Toivon mukaan kaikki tarvittava on mukana. Rinkka painaa 15 kiloo, siinä on mun omaisuus. Aika raa'alla käellä sai lopulta vaatteita heitellä pois, ku eihän sinne mahtunu, ku puolet siitä, mitä suunnittelin. Noo, kai sieltäki vaatteita tarvittaessa saa.Kyllä mua vähän huvitti tänää, ku olin lähössä helsinkiin bussilla, johon oli ostanu lipun jo aiemmin. No ekaan bussiin olin menossa ni se sano et se lähtee aiemmin, ku mun bussi. Käski hypätä seuraavaan. Siihen sitte kampesin ja johan sano kuski taas et ei tää oo toi bussi, se on seuraava. Hämäävänä juttuna tässä oli siis se, et oli ostanu lipun nii, et lähen keskustorilta ja ajatuksissani tallustelin linja-autoasemalle. Lipussa oli tietysti eri aika, ku mitä se asemalta lähtee. Kaks kuskia sitä vähä ihmetteli, mutta kolmas sitte otti kyytiin, tunnin oottelun jälkeen. Että jos nyt en osaa mennä bussilla tampereelta helsinkiin nii kuinkahan mulle käy siellä down underissa... Tosin sikshän mää tätä blogiakin piän, että saan jakaa kaikki töppäilyni suomeen. Ja jos tässä vaiheessa matkaa tää eka sählääminen on takana ja oon kuitenki vasta hämeenlinnassa. Pakko lainata viä raappanaa tähän loppuun "Jo sä lähdit ja menit ja sä teit mitä suunnittelit Täytyy tietää miltä tuntuu mitä pitää, ilman toimintaa saa aikaa mitää Kaikki oli mukana matkassani viimeeks ku tarkistin Ja mä tilaan taksin ja tsekkaan seuraavana galaksin Jos mä nään lunta, niin sen on oltava unta Ei kylmästä tietookaan, tiedä mitään hienompaa Ja mä haluan nähdä ja kokea En voi loputtomiin asioita hokea En jää mä tääl paikoilleen"