Hurraa, nyt se on, nimittäin jouluaatto! Tänää ku heräsin nii kyllä, oli samanlainen olo ku lapsena jouluaattona. Jännitti mukavalla tavalla. En tiiä mistä se johtu, vaan kai se oli joulun tunnelma. Ja tokihan ootan innolla iltaa. Ekaa kertaa aikoihin mulla oli suunnitelmia päivälle eikä pelkästään illalle. Oli jännä huomata että pieni ressi tuli, ku kerranki on hommia hoidettavana. Eilen ja tänään mun piti siis siivota, opetella käyttään grilliä, käyä kaupassa hakee ruokaa, torilta salaattijutut ja vielä juomapuolikin hoitaa. No päätineilen siivota. Tää kämppä ei oo mikään siistein noin yleisesti. Tai mää tykkään pitää tavarat järjestyksessä, mutta imuri onrikki ja uus tulee vasta joulun jälkeen. Lisäks päätin pestä ton kaasuhellan, jota ei tosiaan kyllä oo pesty aikoihin. Eilen illalla lakasin bambun oksat gardenista ja aamulla se näytti taas samalta. Eli tälle päivälle jäi ruoka- ja juomapuolen hoitaminen. Otin pyörän, polkasin uusille huudeille, jossa en siis oo aiemmin käyny, vaikkakin ihan mun vieressä on. No siellä oli huikee tori ja ruokapaikkoja ja kauppakeskus ja kaikkee, mistä en aiemmin tienny. Istuin eilen gardenissa ja yläkerran jannu tuli siihen kans ja se kerto, et torilla kaikki on halvempaa ja hän ostaa lähes kaikkiruoat sieltä. Ja se kerto myös, että mun lähikauppa (coles) on osavaltion kallein coles. No nyt sit tiiän halvemmat kaupat, jei! Samalla se kerto myös, että meijän naapureilla on ilmanen wifi, joka toimii ainoastaan mun huoneessa (ja se, se asuu mun yläpuolella). Oon joskus koittanu oisko täällä wifiä, mutta aina olohuoneessa. Eli kannattaa tutustua ihmisiin.  No nyt ei tarvi enää lähtee pyöräileen netin perässä. Ja se pyöräilykin on nykyään huomattavasti mukavampaa,ku lainasin yläkerran pojilta öljyä ja öljysin pyörän kettingit, jotka oli aivan ruosteessa. Tänää ku lähin polkeen nii mketin,että jotenki on outoo, kunnes tajusin, että ei kuulu sitä ritinää ketjuista. Ja oli kevyempikin polkee.

Eilen suunnittelin hieman juomapuolta ja menin lähiviinakauppaan. Viinitonkka (4,4l) makso $10. No sitä taijanki juua sitte loppuvuoden. 24 pack kaljaa oli $40. Äsken hain kaks tonkkaa lisää. :D ja onhan mulla glögipullo, jonka ostin ikeasta. Haha, kyllä, käytiin ikeassa. Kovin oli kotosa olo ku syötiin lihapullia ja ihasteltiin irma-nimisiä tyynyjä. Samalla reissulla likat näytti mulle krääsäkauppoja, joista saa mitä ikinä tarviikaan ja halvalla. Huippua.

Lorey ja mää ei olla enää kavereita. Mää en yksinkertasesti enää kestäny sitä. Se halus muuttaa pois kämpästään ja sanoin, että se voi nukkua mun kämpillä pari yötä. Mutta sen pitää tuua kamat seuraavana päivänä ennen viittä, koska sit mulla on menoa.nopuol viistuli viesti et en kerkee, käykö puol 7. No ei käy, ku mulla on edelleen menoa. Okei, sovittiin, et soitan ku tuun takas. Sanoin, että menee yöhön saakka. No sit se soitteli mulle muutaman kerran illalla et missä oot koska tuut kenen kans oot jne. Ja lopulta se sano et soita ku pystyt ajatteleen selvästi, oot liian kännissä keskusteleen. Olin juonu lasin viiniä ja yhen siiderin. No yöllä sit koitin soittaa, nii ei se vastannu. Sattumalta törmäsin siihen kadulla kahen aikaan ja sanoin et ny mennään, mulla on aamulla aikanen herätys. No sehän jäi tyylilleen uskollisena jutteleen jokasen vastaantulijan kans. Sanoin sille, et jos aiot tulla ni ny mennään. No käveltiin kotiin ja juteltiin. Sanoin et ny ku on tutustunu paikallisiin, nii tosiaan tykkään kovasti niistä ja niitten elämäntyylistä enkä halua viettää kaikkee aikaani backpackereitten kans. No sieltä tuli sitte sellasta statistiikkaa aussien itsemurhatilastoista, masentuneisuudesta ja skitsofreniasta ettette uskokaan. Ja muutenki vastaus mun kommenttiin oli et kun kaivaa syvempää nii tää on ihan paskaa, ihmisillä on paha olla jne. Sanoin, että haluan ite muodostaa mielipiteeni, älä tuomitte, ja  tähän asti oon positiivisesti yllättyny ausseista. Joka asiaan mihin ilmotan mielipiteeni, nii se jyrää sen saman tien. Raskasta. No nukuttiin yö ja mä lähin sinne ikeaan ja sanoin sille, et oon kotona viideltä, tuo kamas sillon. Se passas hällekin, kunnes neljältä tuli viesti ettei ehi viideltä. Tässä vaiheessa mun ongelma oli et joku omi tulossa kattoon tätä kämppää myös viiden jälkeen ja sillo täällä ei voi olla muita ku mää. Jouduin peruun kämpän näytön loreyn takia ja ilmotin sille, et oon kotona klo 7-8pm tuu sillä välin, ku sit lähen taas kavereita näkeen. Kämppää näytän huomenna. No se ilmltti 7.45 että myöhästyy. Vihdoin ku se tuli nii se tuli jonku jannun kans jonka oli bongannu kadulta. Muutenki mulla ei oo lupaa majottaa täällä ketään nii sit tää tuo jonku randomin sinne. Mulla on passit ja tabletit näkyvillä, eikä koskaa tiiä vaik oisin hillunu paljaana täällä kämpillä. Mistä sitä tietää mikä hullu seki jannu ois voinu olla. No se oli viiminen pisara. Lähin kavereitten kans baariin, loreykin tuli jossai vaiheessa, se meni mut luo edeltä nukkuun ja aamulla sen piti lähtee johki seittemäks, joten en ehtiny jutella sen kans. Pariin päivään ei kuulunu mitään, mut tänää tuli viesti, et ei tiiä mikä meijän välille tuli. Sanoin, ettet kunnioita mua, mun ajatuksia tai jos sovitaan jotain. Toivotettiin hyvät joulut ja jatkot. That's it. Monet on sanonu mulle jo ajat et miten kattelet tollasta, mikset feidaa sitä. No nyt ei tarvi enää katella.

Ai nii. Kävin kattoon seuraavaa kämppääni. Siitä oonkin jo maininnu aiemmin, ku niissä yksissä kekkereissä tapasin tytön joka lähtee englantiin muutamaks viikoks ja saan muuttaa sen kämppään. Myös sen kämppis muuttaa pois, joten meitä muuttaa kaks sen tytön kaveria sinne. No menin kattoo sitä paikkaa ja se mun tuleva kämppiskin tuli. Matkalla sinne tuli viesti et juokko kaljaa vai siideriä, jollon tajusin, etten mee vaa tsekkaan kämppää. No pääsin sinne, may oli ostanu taco-juttuja ja kay toi viiniä. Istuttiin sitte iltaa siinä ja vähän yötäki. Oli ihan huikeen hauskaa. Kämppä oli niiku suomalaiset kämpät, laminaatti, ei kokolattiamattoa, sähköhella ja kaikki muutenki normia. Ja hinta $50 per viikko. Tollasesta maksaa yleensä 250-350 dollaria täällä. Eli ei voi valittaa. Saan asua siinä tammikuun loppuun. Ja muutan 8.1.

Nyt alan keskittyyn illan kekkereihin. Tänne tulee siis kaks suomalaista, kaks ranskalaista ja sitte tää aussi-sotilas. Ehkä naapurin jannu liittyy seuraan kans. Ja btw, formularata on tässä meijän talon kyljessä. Näistä huoneista sais varmaa$500 siltä viikonlopulta jos vuokrais. Yks päivä ku eksyin pyörälläni tohon albert parkiin nii ihmettenin leveitä teitä keskellä puistoo vaan se oliki varikkoalue. :D Selvis tämäkin.

Eilen istuin yöllä gardenissa ja kattelin kuuta. Sillo tajusin, että samaa kuuta sitä katellaan toisella puolen maapalloo vaikkakin eri keleissä. Ja samaa kuuta määki tuijottelin viime jouluna sieltä käsin. Ekaa kertaa tuli koti-ikävä. Sitä tää joulu taitaa teettää.  Että ei muuta kun hyvää joulua kaikille lukijoille. Olkaa kunnolla, rauhallisesti ja pitäkää huoli toisistanne.