Ohoi!

Perth nahty ja tana yona matkaan takas melbourneen. Huraa. Pakko kertoo vahan tasta perthin tutkailusta. Onnistuin loytamaan oikean pysakin ku olin tulossa bussilla kentalta hostellille.  Hostelli makso $45 per yo, eli kovin on kallis paikka. Paatin kuitenki etta maksan tan kerran vaha enemman ku muut vaihtoehot oli huonoja ja taa paikka oli saanu hyvat arvostelut. No kampesin sitte rinkkani kanssa helvetillisen maen paalle ja koitin ettia oikeeta paikkaa. Ja loysinki kyseisen osotteen, vaa paikka naytti hylatylta talolta. Perkele, huuli pyoreena mietin etta mita ny. Aussipuhelimesta tietysti akku loppu. No suomipuhelimella sitte koitin soittaa hostelliin vaa ei kukaa vastannu. Oli siis perjantai-ilta ja kello 10. Hiljanen alue eika ketaa kelta kysya. No sit nain kaks naista ja menin kysyy niilta apua. No ne soitti hostellille ja talla kertaa sielta vastattiin. Se missa olin ollu oli ihan oikee paikka. No nama naiset kaveli sit mun kans sinne. Manasin matkalla et $45 tommosesta rotiskosta. Kun tajuttiin mista mennaan sisalle nii mun mieli muuttu taysin. Sisapihalla jengi otti kuppia ja soi kakkua. Kaikii tervehti ilosesti. Olin paattany antaa palautetta oikein vittumaiseen savyyn, vaa en sitte viittinykaan. No nalka oli hirveeja just ku olin kysymassa onko jossai lahella kauppaa, nii taalla toissa oleva tytto esitteli mulle keittion, jonka poyta notku erilaisia leipomotuotteita. Oli patonkia, pizzaa, focaccioita, kaikenlaisia leivoksia yms. No niita saa syya ilmaseks. Omistaja oli joskus ollu leipomossa toissa ja ne toimittaa jaatavan maaran syotavia tanne kahesti viikossa. Lisaks hyllyt oli taynna ruoka-aineksia, lahinna aamupalajuttuja, pastaa, riisia,nuudeleita, papuja ja muita sailykkeita yms. Oon oppinu reppureissaajana etta ilmanen ruoka on kultaaki kalliimpaa. No illalla pelasin bilista ja tutustuin ihmisiin, vaa menin pian nukkuun ku olin ihan kuollu.

Sain vihdoin postattua ilmotukseni gumtreehen, ku se ei onnistunu balilta. Siella tapahtuu kaikki, joten olin ihan paniikissa, etten ikina loyda toita, asuntoa, matkaseuraa tai futisjoukkuetta jos en voi sinne kirjottaa. No laitoin si ilmotuksen etta toita tarttis ja asunnonki. Lahin sitte kaupungille kuljeksimaan ja oikein tykastyin tahan paikkaan. Hiljanen ja rauhallinen, mut hyvat vibat. Aina se myos vaikuttaa millasessa hostellissa on, miten kaupungin nakee. Menin leffaanki ja leffa oli hyva. Paivan mittaan sain sovittua tyohaastattelun ja asunnon katsastamisen. Hyva paiva. Sitte kiireella takas hostellille, koska ohjelmassa oli bbq kemut. Eli hostelli tarjos kaiken maailman ruokia, omistaja grillas. Porukalla istuskeltiin siis pihalla ja nautittiin ruuasta, juomasta ja seurasta. Maa ku en ollu varautunu moiseen juomiseen nii omistaja kanto mulle kaljaa poytaan, ku se oli ostanu koko lavan. Hauska ilta siis, baariin ei lahetty. Ja taaki hostelli on pieni, ehka 20 henkee majottaa. Nyt todella suosin pienia hostelleita. Lisaks omistaja tarjos mulle toita taalta. $200 viikossa ja ilmanen asuminen, netti, pyykkays, ruokajuttuja yms. Letkeeta hommaa. Taalla on aina kaks tyttoo samaan aikaan toissa. Taytyy ihan laittaa harkintaan.

Nain talla reissulla kolme kertaa enemman torakoita ku oon nahny koko aikana taalla. Eli siis kaks nain kadulla ja yhen hostellilla. Melbournessa oon siis nahny yhen. Ja huomisiltana mulla saattaa olla koti ja tyo. Huikeeta, kunpa kaikki menis nyt putkeen. Tyo ois 23v tetran hlokoht. avustaja, lahinna 15 tuntisia yovuoroja. Kamppa on vaha epailyttava, mutta meen tsekkaan sen silti. Se ois lahella tan pojan kotia, joka ois kovin katevaa. Meen huomenna kaymaa sia ja sitte nahaa huoliiko se mut. Etta jannittaaki vahan, ku pakko ois toita loytaa ja taa ois kivempi ku jonku dementoituneen peraankattominen, voi keskustella ja saa melkei omanikasta seuraa. Etta nyt sitte vaa sormet ja varpaat ristiin. Ilmottelen kun selviaa. Untill then.